2005-05-03

Saturday, Ian McEwan; Light of the Day, Graham Swift


saturday
Originally uploaded by Bokmalen.

Mums! Jag har köpt en ny bok, Saturday, av Ian McEwan. Jag måste ju offra mig ibland för att få gratis porto från Amazon, ehum. McEwan är en av mina engelska favoritförfattare. I den här boken är det extra spännande tycker jag för huvudpersonen är neurokirurg. Jag har läst första kapitlet och det är bara såååå bra. Långt kapitel, mycket inre dialog och McEwans vackra språk.
Så bra tom att jag bestämde mig med att sakta ner lite grann och läsa en annan bok emellan :-). Hittade The Light of the Day av Graham Swift på bästa bokhandeln Half Price Books till inte bara half utan en BRÅKDELS price -$2 för en inbunden bok. They're giving them away, som A skulle ha sagt. Det verkar inte som om det reades för att den är oläsbar utan bara för att den inte sålt tillräckligt snabbt (och kanske för att Swift inte är så kånd här?). Åh, vilket litet kap!. En roman om ett brott, utan att vara en detektivhistoria. Vackert språk igen och ytterligare en medelålders brittisk man som tänker. (Skönjer jag en viss svaghet för brittiska män? Nja, bara i böckernas värld tror jag.) Jag har bara läst ett par kapitel i The Light of the Day (de är betydligt kortare i den här boken) men jag är redan sugen på att läsa boken han fick Bookerpriset för.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home