2005-06-08

På gång

Bokklubbsboken: The Kite Runner, Khaled Hosseini. Har bara läst en fjärdedel men den verkar lovande.

Kulturklubbsboken: Dancing with Cuba, Alma Guillermoprieto. Memoar, om dans. Har bara läst ett tiotal sidor så jag måste sätta fart om jag ska bli klar innan nästa torsdag.

Mina 3 for 2 fynd från förra veckan: Olivia Joules and the Overactive Imagination, Helen Fielding (verkar kul men nu måste jag läsa annat); The Lady and the Unicorn, Tracy Chevalier (medeltid, målare och vävare, klasskillnader och kärlek); Small Island, Andrea Levy (verkar riktigt bra så den förtjänar odelad uppmärksamhet, vilket den inte kan få just nu).

Det blir en bra läsmånad!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tyckte att Olivia var kul, om man står ut med ett ton klyschor (fast det hör nästan till genren...) Enjoy! :) /Siv

09 June, 2005 05:28  
Blogger Bokbabbel said...

Vad är väl bättre än en bra läsmånad? =) Olivia Joules var helt lustig förresten

09 June, 2005 08:49  
Anonymous Anonymous said...

The Lady and the Unicorn - underbar bok! Vilka fynd du gjort! :-)

10 June, 2005 02:55  
Blogger Cecilia said...

Siv: Olivia Joules var kul med alla klyschorna for de var ju tongue in cheek (jo, jag laste den innan "mastena"). Precis vad som behovdes en slo och alldeles for varm Houston lordag.
Magix: inte mycket som slar en bra lasmanad- kanske tva pa raken?
Helena: Har last stora delar (*rodnar* jag ar en sa'n ibland hoppar fram och tillbaka i bockerna) av Lady and the Unicorn och haller med- det ar en fin bok. Den fortjanar battre an min hoppande nattlasning :-).

12 June, 2005 12:08  

Post a Comment

<< Home