2005-09-09

Flera bocker fran augustilistan


Mer augusti och september
Originally uploaded by Bokmalen.

The Shadow of the Wind var valdigt bra. Spannande, intressant tidskildring och bocker inblandat.
Crossing bones, Kathy Reichs. Lite av en besvikelse. Jag gillar huvudpersonen Brennan skarpt men just har kanns det omstandigt och bara sadar. Med en viss reservation for att jag laste den strax innan jag lamnade in min fellowshipansokan, dvs under en superstressad period da jag har mattligt med talamod.
LOTR Har kopt en ny upplaga och den ar verkligen vad jag letat efter- ganska kompakt, inbunden, lagom stor text och bra marginaler.
Nar jag forst laste LOTR som 15-aring sa lanade jag mammas och pappas bocker. De var 70-tals pocket som da (1985) inte langre inneholl ett klistrigt klister= sidorna foll ur. Kopte da en annan svensk upplaga som ar jattefin: inbunden den med men lite storre an den har. Tyvarr upptackte jag vid omlasning for ett par ar sedan att oversattningen ar ratt tafflig sa vi kopte serien som massmarket pocket. Lasbart, men inte njutbart for textstorleken ar lite for liten, pappret av dalig kvalite och (det varsta enligt mig) marginerna snala. Hittade den har boken pa Half Price Books for $7- bargain! Tyvarr bara forsta delen, de andra delarna ska jag fa en engelsk kompis att kopa med sig nasta gang hon kommer (det ar en engelsk upplaga).

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hade dina föräldrar med sig nåt kul i bokväg? (så att man vet vad man INTE ska skicka, vid tillfälle)

22 September, 2005 17:47  
Blogger Cecilia said...

Vi kor utan forfattarnamn for nastan allt ar sana som du rekommenderat :-) (jag har en virituell post-it pa datorn for sant- en sann boktok, maste kunna hosta upp en onskelista pa en sekund!)

Du tror du vet allting
Predikanten
Det blod som spillts
Guldkalven
Ro utan aror
Drommar ur sno
Fallet G
Svalan, katten rosen, doden
Pa det fjarde ska det ske

Sedan levererades det lite Gott och Blandat, samt en flaska fint rott som vi nog ska dricka till biffen i kvall.

Vi far val hoppas att det inte stormar sa mycket att det stor lasningen, jag menar nu nar jag blivit hemforlovad fran jobbet och allt :-/. Tack for tumhall.

22 September, 2005 19:28  
Blogger Bokbabbel said...

Jag borde minsann också ta och fota lite bokhögar! Okej, det gjorde jag faktiskt efter bokmässan i Göteborg, men sådär annars också =)

06 October, 2005 09:15  
Blogger Cecilia said...

Det ar ett enkelt satt att stodja minnet. Jag glommer sa latt annars.
Jag ska fota en hog till snart.

08 October, 2005 19:22  
Anonymous Anonymous said...

meget interessant, tak

07 December, 2009 19:48  

Post a Comment

<< Home